Pages

3 Temmuz 2014 Perşembe

KORE MERAKIM NERDEN Mİ GELDİ?

Bir yaz günü evde durmaktan ve bir şeyler yapamamaktan sıkılmış halde fena halde sıkılmış olan ben youtube'da farklı şarkılar bulmak amacıyla gezinirken dikkatimi bir şarkı çekti.  Aslında şarkı bilindik bir şarkı olmasına rağmen o da ne klip yabancıydı. Klibi sonuna kadar izledim ama bu seferde içim içimi yemeye başladı. Klipteki dizi mi film mi bilmiyordum ama onu çok merak etmiştim. Klipte gördüklerim çekik göz yapısına sahipti. Hemen google amcaya başvurup klipteki artık herneyse dizimi filmi  onu bulacaktım. Ama bu google amca yardımcı olmadı. Bir türlü bulamadım ismini. Videonun altındaki yorumlara bakmak sonradan geldi aklıma. Bu bir diziydi ve adı Playfull kiss'ti.
Eee diziyi izlemek için yine başvurdum Google amcama. Youtube bahsettim video bu...









Dizinin ilk bölümünü izlerken diziye resmen bağlanmıştım. Tabi bunda Beak seung jo'nun büytüktü  :))ama bu dizide aşkından deli divane olmuş kızımız Oh Ha Ni yi daha çok sevmiştim. Dizinin ilk bölümü bitince bendeki o şahane merakla hemen ikinci bölümü izlemeliydim. İzledim de..

Dizide dahimiz olan Beak Seung Jo, kendisine uzun zamandır aşık olan biricik kızımız Oh Ha Ni ye karşılık vermemesinin yanında birgün Oh Ha Ni' den aldığı aşk mektubuyla bizim mağdur aşk acısı çeken kızımızı sen gel okulda herkesin önünde rezil et.. Gururu kırılan kızımız kendine " artık ondan vazgeçtim" diye telkinler etse de ne fayda, bir gülücüğe sözünü tutamıyor.. 




Beak Seung jo herşeyi bilen biridir. Ve yakışıklılığı sayesinde kızları kendine bağlar. onun bu sıradan hayatı birgün babasının arkadaşı kendi evlerine taşınmasıyla bide ne görsün karşısında bavulla duran kendisinin " baş belası dediği Oh Ha Ni durmaktadır...





Ama ne lakin bizim yakışıklı odunumuz bu durumdan rahatsız olur. Ve Oh Ha Ni' ye pek de iyi davranmaz.. Ama kızımız " azmin sonu zaferdir" deyip aşkından vazgeçmez... 

https://31.media.tumblr.com/tumblr_m9z8glXA3O1rf9oako1_500.gif 



Güzel konusu olan bu diziyi bitirince dizinin tadı damağımda kalmıştı.. Google amcaya yine yolum düşmüştü.. Bu sefer başlığı geniş tutarak Kore dizileri diye arama yapınca karşıma " ooo seç beğen al" dedim kendime. Kore dizilerine bu kadar ilgi büyük olduğunu hiç tahmin etmezdim... Bende bu dizileri izledikçe izledim ve herbirinden keyif aldım.. İşte böyle başladı benim Kore'ye olan ilgim. 

ama gelelim asıl meseleye.. bir önceki yazımda( http://yazarnotu.blogspot.com.tr/2014/06/bu-blogdaki-ilk-yazm-ama-bu-benim-ilk.html ) edebiyatı sevmediğimi belirttiğim gibi tarihlede pek aram olmadığını söylesem bana " amma da tembel öğrenciymişsin haa" gibi şeyler söylemeyin. :)))

 Kore dizisiyle başlayan ilgim Kore savaşında Türklerin yardıma gittiğini öğrendiğimde şaşırmadım desem yalan olur. O kadar yol varken neden gitmişlerdi. hemde 1950 gibi çok ta uzun zaman öncesi değilken. daha sonra Korelilerin bize "kardeş ülke" dediklerini öğrendiğimde konuyu iyice araştırmıştım. ülkemizden giden dedelerimiz geri döneceklerini belkide umut etmiyorlardı. Ve orada 455  den fazla Türk şehidi olduğunu öğrendim. Ama onların şehitlerimize gösterdiği saygı okadar büyük ki bunu şu resimlerden görebilirsiniz



oraya gidipte şehitliği gören kişiler temiz ve düzenli olduğundan sürekli bahsederler. Korelilerin Türklere ne kadar değer verdiğini şu kısa bir yazıyla anlamanıza yardımcı olayım.....


         Kore gazisine sormuşlar : Kore savaşına o kadar millet katıldı neden Türkler bu kadar önemli?  
         Kore gazisi cevap vermiş : Diğer milletler bize yemek atıklarını verirken onlar bizimle yemeklerini paylaşıyordu.              

Sonra size kısa bir hatırlatma daha 2002 Dünya kupası Kore- Türkiye maçı sonrası oluşan görüntü hafızalardan silinmeyecek türden.. Maç sonunda her Türkiye yenmiş olsa da Koreli taraftarlar kocaman Türkiye bayrağını açıp tezahüratlar yapmıştı. Her iki takımın futbolcuları da el ele tutuşup tribünlere selam vermişlerdi. işte size o maçtan görüntüler





Size daha sonra Koreceye olan ilgimi de anlatacağım...

0 yorum:

Yorum Gönder

 

LAZ KIZI Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting